tisdag 8 juni 2010

Avslutning med gubbar.

Så var det då alltså slut!
 Mitt yngsta barn har gått ut låg och mellanstadieskolan. I år var det min fjortonde avslutning där och jag måste säga att denna gång kändes det mest.
Tårar!
Tårar från lärare, föräldrar, sexorna som tog avsked och en liten pojke på ettan som inte kunde låta bli att gråta över att ta avsked av sexorna.
"De var ju så snä...äää....ääälla...aa!!"
Jag och dottern tröstade oss med att fara och köpa en försvarlig mängd jordgubbar.
Belgiska
Men vänta bara!
Ute vid torpet finns denna täckodling. I höst skall jag förstora landet, för det visade sig att söderläget var optimalt bra och skapade sensationella fyrverkerier av himmelska smaker som sköt raketer rakt in i hjärnans jordgubbscentrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar