måndag 21 juni 2010

Myskultur.

Jag lite "halvtvingade" några barn att komma med och se på barnteater.
Teater Kuling hade även detta år satt upp minipjäsen "Tuppens minut" av Sven Nordquist.
Det var med de kända karaktärerna "Pettson och Findus".
- Jag ääälskar Pettson!  Vet jag att jag en gång utbrast när mina barn var små och man läste barnböcker i tid och otid.
- Det är bara för att han påminner om din pappa, var maken snabb att påpeka.
Och det stämmer nog.
Han liksom Pettson hade ett evigt pyssel med hönsen och snickarboden.
Teatern då?
Den var precis så rar och humoristisk som jag hoppats på. Lite för litet Pettson kanske, för att jag skall vara nöjd.
Tänk ändå att det finns människor som vill göra detta!
Stå på en scen och värpa ägg... och de ser dessutom ut att ha riktigt roligt!
Tur det!
Nog vore världen lite tråkigare annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar