tisdag 1 juni 2010

Porslin.

Vad gjorde du för exakt tjugo år sedan?
 Ja, vem vet något sånt? Helt omöjligt!
Jo, Jag vet!
Det var pingst och jag gifte mig.
Lite ostadigt väder var det, men det tänkte man inte på.
Spännande... och alldeles alldeles underbart minns jag att det var.
Jag känner fortfarande stor tacksamhet till släkt och vänner som ställde upp och hjälpte till.

Porslinsbröllop!
Mycket porslin har gått i kras under två decennium, men det mesta har vägrat gå sönder.
Här är porslinsfiguren!

...och lite porslin.
Mjölkkannan från servisen vi fick i bröllopsgåva, kryddburkarna som jag fick av J. vid en resa till Rumänien,
tekannan som vi köpte i Vietnam för att mödosamt brygga kaffe i när vi var där.. och skymtar inte Gamlamormors jordgubbsbytta?

1 kommentar:

  1. Ni har ett fint äktenskap kan jag se - allt porslin är kvar efter tjugo år. Som du sett så hade vi pärlbröllop, det är vad som är kvar efter allt krossat porslin.

    SvaraRadera