fredag 2 juli 2010

Fram och åter.

Det var då som förgjort! Denna blogg har trots sitt namn inte handlat om mycket torp... och hav har det inte handlat om alls. Men det har handlat om livet, så där i allmänhet... och rolighet.
Vid mitt senaste besök vid torpet kunde jag konstaterat att gräset såg typiskt skärgårdssommaraktigt ut. Snustorrt! Det gör inget tycker jag. Det känns som en nyräfsad äng, jag bara saknar några snesar att leka "fasttagare" runt (och kanske några frivilliga lekare).
Jag har skurat golven med tallsåpa och pysslat, pysslat.
En ny gardinstång med medhängande gardin skruvades upp i nya tvättrummet och jag målade dessutom en dörrpost som jag skall måla om, för nyansen blev fel... och en spegelram blev också målad.
Javisst ja!!
Grönsakslandet blev rensat! Sedan var torperiet över för denna gång.
Vi återkommer.
Nu skall en båt i sjön!
Så kanske det ändå blir lite hav vad det lider.













Namn på fyrar på gardinen.



Dessutom försökte jag göra det lite mera marint med en "glasnätkocka".
Jag blev "sisådär" nöjd. Rummet är inte färdigt ännu...

När spegeln kommer upp och lampan....                      
...och...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar