tisdag 13 juli 2010

Tidig morgon.

Kanske är det en mygga som väcker eller så har man bara sovit tillräckligt. Tidiga morgnar har blivit en vana hos mig. Synd bara att inte resten av huset har den vanan, eller gör det så mycket? Då får jag ju tid till läsning för jag kan inte vara så hårdhjärtad att jag stiger upp och börjar "slamra i kastrullerna" klockan sex på morgonen.



Mitt nattduksbord är en nattduksstol. Den stolen gjordes kanske av gamla gubben Ferdinand, iaf, har den hängt med länge. Den användes nog inte så mycket som stol, låg och lätt för att tippa som den hade, men jag har för mig att mormor hade vattenämbaret på just den stolen år efter år.
Nu delar jag den med en massa män. Åke, Henning, Erik Maria, Sven och dom, ok en Anna finns också där...
De intages liksom parallellt...
"ja, se karar se!"
Nåja, idag har jag läst klart Kjerstin Dellerts (som är en kvinna) biografi "I förtroende".
Inget litterärt mästerverk, men de behöver ju inte en biografi vara, man skall väl fokusera på levnadsödet tycker jag.
Hon koncentrerade mycket till barndomen för den verkade ha satt djupa spår. Född i överklassen och skilsmässobarn. Hennes mamma körde öppen sportbil... bara det! K.D är fem år äldre än min egen mamma.
Så olika man kan växa upp! ...är väl kommentaren man kan lägga till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar