onsdag 8 december 2010

I skuggan av vårt hus.

Medan mina vuxna barn växer upp passar jag på och tar en bild av vad som skapas i dessa julens bråda dagar.
Jag trodde jag sett min sista snögubbe på gården, men hur fel kan man ha?
Ändå ser han ut att vara tillverkad i all största hast! Var är moroten och knappögonen... och ingen halsduk?
Denna stackare står nu ensam och fryser om halsen i skuggan av vårt hem, utan själens speglar och luktsinne.
Om jag skulle göra en barmhärtlighetens insats idag och ge sinnen till gubben Froste...
Då kanske jag får ett glest småstensleende från honom.... och vem vet?
Han kanske "mejkar maj däj"!?

2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en snögubbe eller gumma utanför köksfönstret:)

    SvaraRadera
  2. En blind stackare... Du får vänta på plussgrader. Material finns det gott om ;)

    SvaraRadera