tisdag 25 oktober 2011

I väntan på lågtrycket...

Det började för några veckor sedan med att han hela tiden skulle höra väderleksrapporten.
I samma veva slutade han också raka sig.
För några dagar sedan såg jag två älgar i byn.
Två kattor stryker titt och tätt över gården och just nu... i denna stund...
sitter det två kråkor och skränar i granen bakom huset.
En hare såg jag också, men det var nog mer än en månad sedan...
men jag är rätt övertygad om att jag kommer att se den igen och då har den sällskap.
För att inte tala om rådjuren som skuttar omkring. Det går inte att hålla reda på dem, jag menar om de kommer i par eller så.
Nu börjar det kännas lite oroligt!
Har ni hört något om att det skall komma mycket regn?

5 kommentarer:

  1. Eller kanske vietnamesiskafton med kulörta lyktor. Innan han helt börja gå in i rollen som Noak.

    SvaraRadera
  2. E: Vid något tillfälle får du ta och förklara för mig varför vi skall ha vietnamesisk afton. Jag måste erkänna att polletten inte föll enda ner... men det är klart... den ena galenskapen följer den andra.

    SvaraRadera
  3. Det tog ett tag innan polletten trillade ner här också nu...fattade inte alls vad du menade om växande skägg, djur och bilder på båtar...
    Men så är jag ju zombietrött idag också...men nu har den trillat ner :)

    SvaraRadera
  4. Ja, det var lite långsökt, men det var det första som slog mig när jag såg bygget.

    SvaraRadera
  5. Jag måste faktiskt börja att läsa din blogg, ofta. Otroligt underhållande! Jag är sjukt dålig på att vara ut och surfa, ska försöka bättra mej så att jag får litet koll på vad ni gör där borta på öarna.

    Louise

    SvaraRadera