tisdag 18 oktober 2011

Så vaaa´re klarrrt...

... både vaKet och vaLet! Det ena var nog faktiskt mera spännande än det andra, men jag vill ändå påstå att det var med förnöjsamhet som jag lämnade båda bakom mig.
Det skall bli riktigt intressant att se hur man bakar ihop vår lilla ös regering. I Ålandstidningens bildspel kan man se hur delar av centern och toppar i socialdemokratin ler varmt mot varandra och talar kamratligt och nära i varandras öron. Vi får väl hoppas att det håller i sig, jag menar... för att föra ekan framåt behövs både en vänster och en höger åra.
Snart kommer vi att få veta konstellationen och om fyra år får vi summera hur det gick.
Jag skall i alla fall inte skjuta på att boka tid till min privata tandläkare. Innan allmän tandvård är i hamn så lär jag ha gigantiska hål, men man vet ju aldrig vad som har hänt tills det är dags att sätta in lösgommar.

Man LÄR få se!
Vad har jag mera LÄRT mig?
... att man inte skall bära ut het aska i plasthink kanske?

Eller att man inte skall idka Zumbautövning barfota i gymnastiksal, för då attackerar genast fotvårtorna dig.
Ni skall slippa den bilden.. eller va f-n... (går och hämtar kameran).

Så lindrigt slipper ni inte undan.

1 kommentar:

  1. Hm.

    Du kunde skicka bilden av din vackra fotvårta till tommix bloggen "Brudar fotar sina ben" Det måste väl duga med "Kärrinen fotar sin fot" tycker jag.

    Lou

    SvaraRadera