onsdag 2 november 2011

Glöm Korvatunturi!

Att tömma ett pannrum på ett halv ton prylar kräver sin kvinna... och hund.
Det är tur att man har sin lilla hjälpreda flåsande och snoende runt benen.
Alla saker skulle undersökas och snusas på.
När vi började nå änden av alla prylar, som typ hockeyklubborna som sönerna använde på 90-talet, då fann vi honom.
Längst inne i pannrummet bodde jultomten!
Absolut helt säkert!
Varför skulle annars Bruno kommit utrusande som pil ur pannrummet med skägget i munnen?
Min slutsats var att kvar där inne satt den skägglöse tomten och ruvade på hämnd.
Då måste jag ta en paus i röjet.
Inte vågade jag konfrontera självaste tomten!
Nu lät jag honom obemärkt smyga ut för att sköta om återväxten på hakan.
Annars är jag ganska övertygad om att ljudet från fläkttorkarna i vårt hem fortfarande kommer att ligga som en bakgrundsmatta till Stilla Natt på julaftonen.

1 kommentar:

  1. Men ajabaja Bruno, man ska inte bråka med tomten!!! Hur ska du få några julklappar i år då har du tänkt dig???

    SvaraRadera