söndag 15 januari 2012

Åsså hajja läsi!


Jag har läst norska succeförfattarinnan Unni Lindells bok "Sockerdöden".
Unni Lindell som sägs vara en av nordens mest framgångsrika kriminalboksförfattare.
Hon bjuder på bra underhållning i den andra halvan av boken. Den första halvan var mest personer och personer, ingen av dem var speciellt djupgående beskrivna och det var svårt att hitta någon att "liera" sig med.
Men, jag vet att hon (U.L.) kan skriva så man häpnas, förvånas och äcklas.
Jag tänker på boken "Honungsfällan". Den var galet spännande... ja galen på många sätt. Rekommenderas!

3 kommentarer:

  1. Ja tummen upp för honungsfällan! Var det oxo hon som skrev .. hmmm.. orkesterdiket...? Haha,heter den så? Lite hjärnstillestånd men den heter nåt sånt, iallafall: den var inte riktigt såå bra tyckte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. HA HA HA! Orkestergraven! Jag undrar förresten vem som skrev Adventsgrottan???

      Radera
  2. Ahaha, jajust det såååå var det ju *rodnar*

    SvaraRadera