måndag 27 februari 2012

Hemma igen.

Inga brutna ben!
Lite ömma muskler bara.
Jag skall försöka återge en del av äventyren i vår lilla semestertripp i korta ordalag
och illustrera med några foton.











Vi hade tur med körvädret. Allt var lugn och harmoni
 och det rykte och luktade som det skulle från pappersbruket i Sundsvall.

 När vi kört i sju timmar och var tio minuter från ankomst så blev vi något för ivriga och försökte ta
"El- Sandströms kurvan" i nittio knyck. Det resulterade i att vi blev som uppslukade av snövallen i minst tjugo meter, men ålänningarna smakade tydligen illa för vi blev utspottade på vägen igen. Det visste vi inte förrän vi steg ur den fullständigt snötäckta bilen och förvånat konstaterade detta.
Farbror Sandström steg upp från Tv-soffan och tittade ut genom fönstret. Därefter karvade han troligtvis en skåra i karmen för att hålla räkning på vinterns skörd i hans något beryktade kurva. 
Detta sinkade oss i en minut.

Eftersom vi överlevde detta så blev det till att skida nästa dag.
















Narnia vinterskog.















Som tinnar och torn i ett ispalats... som att skida förbi vita höga katedraler... som... ja bara ... vackert!












Korvgrillning!














På kvällen,  ärtsoppa och varm punch!
Det blev en hel del ätande, när jag tänker efter... ganska mycket faktiskt.

Jag steg just på vågen och kan informera resten av världen att jag gått upp 2,5 kg på en vecka. Jag trodde inte det var möjligt.


                                to be continued....

6 kommentarer:

  1. Hemma utan en skråma, det var strongt gjort.
    Förmodligen berodde det på det lager av ister som lade sig som underhudsfett, eller så var det så kallt att det blev ett brunt fett som eskimåerna är begåvade med, man kan bara spekulera. Huvudsaken att resan gick bra trots att ni försökte kantskära snövallarna i detta nordliga rike.
    syster ister även ibland kallad efter dagshumör, yster eller dyster

    SvaraRadera
  2. Ja tänk att äta på sig bärbara krockkuddar! Det är nästan skamligt.
    Jag blev faktiskt lite Syster Dyster när jag vägde mig.

    SvaraRadera
  3. Men du har ju byggt muskler efter allt skidande:) Mysigt verkar ni har haft det. Mia

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Ja, och vissa av oss har gjort levandet till skön konst :)

      Radera