tisdag 6 mars 2012

Gör ett försök.

Minns ni min iitalaljusstake som sprack av hettan?
Nu gör jag ett försök att laga den.
Maken har fått den av sin gudmor som gick bort för nästan exakt ett år sedan, efter en utdragen, mycket svår sjukdom.
Jag blir så bedrövad över att den är trasig.
Naturligtvis har den ju mist sitt penningavärde, men i detta fall betyder det ingenting.
Den var inte tänkt för att säljas.
Sååå....


...igår handlade jag glaslim. Detta märkliga lim som skall härda i UVA-ljus.

Här står den i flödande ljus i verandan, sargad men ihopfogad.
Sorglig som en bedagad primadonna.
Får se om det håller.
Kanske inte, men jag har gjort ett försök!

6 kommentarer:

  1. Alltid tråkigt när speciella saker går sönder:( Men den ser ju fin ut igen om den är reparerad på sista bilden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är limmad på bilden. Jag är lite orolig för att det inte håller att trycka ner ett ljus i den.
      Jag har gjort vad jag kunnat.

      Radera
  2. Jo det stod ju att den var ihopfogad såg jag sen!Borde inte limmet vara ganska starkt?Kanske bäst att värma lite på ljuset så det är lättare att sätta dit det.

    SvaraRadera
  3. Det ser bra ut. Den riktigt förtvivlade glaskrossaren kan åka till Gamla Stan i Stockholm och lämna in i en butik som lagar kristall odyl. Annars kan du be alla hålla ut efter en alldeles likadan stake. De torde finnas åtskilliga i skåp å lådor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detta var snikmodellen av reparering.
      :)

      Radera