torsdag 29 mars 2012

Realitythriller.

Om det kanske är så att jag levt för mycket i bokdeckarmiljö och jag ser spöken på blanka dagen, så är det möjligt.
Jag... en enkel nattskötare på ett servicehus på landsbygden, borde inte inte gnugga mina två stycken hjärnceller så mycket, utan mer vårda dem och hålla dem vid liv.
Men... nog är det ett fantastisk drama som utspelar sig i maktens korridorer och styrelserum om man skall tro på Ålandstidningens ledare skriven av Niklas Lampi!
Av ledaren att döma kan man lockas att tro att samhällets stöttepelare, de med stålar, makt och position...
TRÄTER!
Katastrofkänsla. VL och Ål.banken som ger oss välfärd på kobben, verkar befinna sig i ett thrillertillstånd.
OMG! Man blir ju skraj. Det är inte bra om någon av dessa pelare brakar och skithuset faller omkull.
Det sker omstruktureringar bland topparna och man kan bara gissa att dessa omstrukturarade har mycket att berätta när de sitter på ålderdomshemmet.
Fort, fort!
Jag river åt mig Nya Åland!
Vad skriver de om saken?
Inget!
Nada!
Huvudnyhet... Ny syn på sexbrott...

"Kära mina hjärnceller!
Det stormar i dag, det har jag sett... men är det också så att jag bor i ett vattenglas och jag inte märkt det tidigare?"

3 kommentarer:

  1. Har du två? Jag menar hjärnceller, jag är rädd att jag har snutit ut mina. Möjligtvis finns det en kvar eftersom jag går upprätt och pratar nogorlunda sammanhållande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man skall sköta om det lilla man har :)

      Radera
  2. Haha...men det kom mer uppslag till thrillern. Paf friades av högstadomstol....men den argsinte, poliskommissarien ger inte upp. För hatar man Åland så skall man inte geeeee sig.. Bara upp... och på pånytt.

    SvaraRadera