torsdag 15 mars 2012

Som ljuv poesi.

Hur gracila var inte den unge mannens rörelser då han lyfte in den skimrande porslinskalken?
Svällde inte hans muskler som på en staty av Rodin när han utförde sina plikter?
Sträckte välgöraren inte sina vackra länder och begåvat borrade de hål som behövdes, i exakt precision?
Jaaa...jaaaa!!
Han rygg böjde sig som en triumfbåge över vattenkällan till vår bekvämlighet, gängade och taightade
...till min stor himmelska belåtenhet.
Lät inte den första spolningen på fem månader som ljuv musik, sprungen ur änglars harposträngar och sireners skönsjungande halsar?
Jaaaa...Jaaaaa!
Herrrrrrrrrrrrrrrrre Gud,

Jag måste avbryta... kan inte mer, jag är för rörd!

Jag måste gr-ta en skvätt och kanske sk-ta en klick.

4 kommentarer:

  1. Grattis! måste vara skönt, och där kan du träna nya uppsjungningsramsor. Ja herrrrrre Guuuud.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du kan tro att jag är glad. Och så fint att jag skulle kunna bjuda fast Ranelid på en sittning.

      Radera
  2. Do you like to kiss it?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker hela tiden trycka tillbaka det behovet ;)

      Radera