söndag 10 juni 2012

Fotboll.

Jag brukar säga att "jag har sett väldigt mycket fotboll i mina dagar... fast jag inte är intresserad."
Men man blir ändå intresserad till slut när man har arvingarna med och spelar. Nu börjar jag dessutom förstå en del av spelet, vilket ju förhöjer upplevelsen till stor del.
En förlustmatch i går såg jag och en vinst idag för HIK.
Båda mina gossar var med.
På bilden Anton. (Lånat av Nya Åland och naturligtvis lämnar jag tillbaka snällt om man ber mig.)
Han tjongade in ett mål från långt håll och lite senare petade han in ännu ett till.
Olika kvalitet på mål... men ändå mål.

Två av dotrans matcher missade jag.
Den hon spelade på WHA igår
...och den hon spelade i Uppland idag.
Det var hennes premiär i IFK dam.
Som målvakt denna gång.

Ps. Fattar ni hur mycket fotbollskläder jag tvättat i mitt liv?

6 kommentarer:

  1. Grattis till Anton förstås och även till Julia:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och Erik. han slet som en galning på mittfältet med hårt lindat ben pga. skada.
      Hur de håller på...

      Radera
  2. dom är duktiga på fotboll allesammans, jag menar din make med. Du har mitt fulla medlidande, jag har stora svårigheter att se en match utan att somna, om sanningen ska fram så har jag nog aldrig sett en match. Tyvärr blir jag enbart uttråkad efter en stund. Jag kan tänka mej att pojkana skulle skratta sej "harmynta" om man skulle säga att, nu ska du gå och titta på tävlingsdans, vilket jag tycker att är spännande.
    Killarna som är så snabba i fötterna, visst skulle du kunna övertala dom att börja träna qvickstepp i stället, Anton Hyse'n kan ju.
    Vilken njutning det skulle vara för en gammal moster att se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När du skriver så där om dans så önskar jag att du kunde få vara med på kommande helgs begivenhet. Återkommer i ämnet...

      Radera
  3. Alla tre barnens namn på samma sida i Nya Åland. Det hade aldrig gått utan en hårt slitande och stödjande morsa :)
    / Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jäklar och själv kan man se mig som en liten plutt i NättidningÅland (eller vad det heter. Bara hunden och gåbben nu

      Radera