måndag 2 juli 2012

Tillbaka.

Fyra nätter på Scandic Hotell mitt i Örebro. Det är väl det man kallar husmorssemester antar jag. Orsaken var Örebrocupen i fotboll.
Madrassuppblåsning i Olaus Petriskolan.

Ingen panik alla på en gång!
Jag har alltså sett på "flickfotboll"... och det väldigt mycket. Så nu kan jag faktiskt tänka mig att avstå från det en tid framöver.
Här har vi flickorna på plan med Svampen i bakgrunden.



Slottet, där vi var och åt en kväll.

Av kaninen såg jag intet. Den hade blivit bortforslad från torget, men jag tog ett foto på


Engelbrekt Engelbrektsson som stod staty på samma torg, utanför rådhuset.

5 kommentarer:

  1. Härligt med husmorssemester! Det borde man faktiskt unna sig oftare och jag har ingen aning om varför man inte gör det!?
    Jag var med min mamma och sov över i stockholm för 8 .....härom året, hrmf...och det var underbart!
    Så skönt att bara slappa och slippa!Ta ett litet glas vitt till lunchen, gå i Rosendals handelsträdgård och glo...
    Lyssna utifrån när Allsång på Skansen samlar ihop sitt gäng och repeterar inför kvällens show...

    Och vad kan jag säga om fotboll...? Ja, det skulle vara om dotran spelade då, men annars, nääätack liksom! ;)
    Men välkommen hem efter minisemestern iallafall, det var du värd!

    SvaraRadera
  2. Synd att ni inte hade bättre väder...om det var så mulet som på bilderna...men det slår nästan aldrig fel - när vi åker mellan här och västkusten tar vi oftast den vägen, och det regnar alltid genom Örebro... :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan alla vi suportrar var rödbrända i nyllet när vi for hem, så vi skall inte klaga. Men det kom 30 mm en natt och planerna såg ut som sjöar dagen därpå.

      Radera