torsdag 20 september 2012

Aj aj.

Motion kan kraftigt förhöja humöret.
Ok! Kunskapen har till viss del nått mina grå celler, mycket pga. denna håriga skapelse.

Studier visar att motion är minst lika effektivt, om inte mer, som antidepressiva mediciner. Forskare har visat att motion så lite som tre gånger i veckan kan undanröja depressionssymptomen. Dagliga promenader i minst 30 minuter är ännu effektivare. En stillasittande livsstil kan å andra öka risken att bli deprimerad.

Dålig diet

Dåliga matvanor  (ajj ajj)
kan påverka ditt humör kraftigt. Skräpmat och mat med högt sockerinnehåll kan orsaka snabba förändringar i blodsocker vilket orsakar kraftiga svängningar i energinivå. Samma sak gäller drycker med
koffein. ( AJJ AJJJ!!!)
Ett är säkert... kaffemissbrukare eller ej
...man känner sig mycket gladare och nöjdare om man reder upp runtom sig.
Här:
TERAPISUGARE!





(information delvis hämtad från en psykoterapeut vid namn Johan Ydrén.)

6 kommentarer:

  1. Jag har ägnat mig åt alla dessa aktiviteter idag redan. Och druckit för mycket kaffe:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir det bra väder i morgon kanske vi kunde bege oss "till skogs" och söka skogens röda guld. Vi kan ta kaffekorg med ifall vi råkar gå och bli för uppsluppna.

      Radera
  2. Åo NÅO! Menar di Kloka nu att man ska dammsuga på kafferasten hellär va???? Inte bra. AJJ AJJ AJJ är bara förnamne.

    SvaraRadera
  3. De bli ju Ulfsby för mig. jag har ju lite tur ..då jag har skogens röda guld bakom staketet. Idag rafsade jag ihop 1 liter..

    SvaraRadera