fredag 21 september 2012

Arkeologisk utgrävning.

Så kom då dagen D!
Dagen då jag för första gången lösgör spisvredena för en rengöring.
Spisen är snart 20 år.
Jag vet inte vad jag förväntade mig.
Kanske intorkad Sempervälling från sent 90-tal?
Vidbränd knäck, stearin från ljusstöpning, spår från ett livligare julengagemang i början av 2000-talet?
Droppar av fågelsås gjord på svärta, från en tid då denna sås ännu var laglig?
En bit stekt flundra kvar som minne av ett lyckat fiskafänge då flundran ännu kunde reproducera sig på våra sjöbottnar?

Jag trodde det skulle vara värre!

2 kommentarer:

  1. Du har hushållit väl med maten, kvinna! Inte mycket har du låtit förgås vid sidan av kastrullerna, den saken e klar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hushållsgrisen skulle ha blivit en mager stackare i mitt hus.

      Radera