lördag 22 september 2012

Skördefest.

Härligt det där med skördefest!
Så mycket glada människor i rörelse!
... och så mycket söta djur, vackra köpbara ting, mysiga eldar.
Vi intog middag på "Svarta Gumsen".


Mycket god fårkorvspanini!

Stallhagen hann vi också med.

Där stod, från min barndom... "tant G:s röda Fiat"

...som nu har blivit grön.
Underbart att den finns kvar!

Kim och Marianne i bandet Ianrod spelade irländskt.


...och jag avstod från att köpa vrakchampagne för 25 000 sköna Evrosar.

6 kommentarer:

  1. Det var lite snålt tycker jag. Nog borde man ju kunna fira lite utan knussel. Menmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tyvärr lämnat spenderbyxorna hemma. Kapten bölja hade dock sina på sig och köpte bl.a. en hel korg av den goda Munkcidern och gick lös bara värre bland lammkorvarna.

      Radera
  2. Tack för titten in i skördefesten. Själv kom jag iväg till Ulfsby och köpte på mig yllegarn för fortsatt stickning. Tyvärr meddelade Ann att hon kommer sluta med garn. Därför såldes allt 20 procent billigare. Så ni är jag i gång igen med ny stickning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns skärgårdsull att köpa vis jaktochfiskemuse'et. Jag köpte inte fast jag var sugen.

      Radera
  3. Ser att även du var på Öppna gårdar igår och vi missade varandra där vid Svarta gumsen, vi bestämde oss för att äta på annat håll istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sablars! Kunde ha varit trevligt att slänga några ord... Fast det är ung. som när man går på Sparhallen, man vågar knappt titta upp för man träffar alltid en massa folk... Och blir därför att prata. Har man god tid är det ju bara trevligt men....

      Radera