fredag 26 oktober 2012

Jehepp!

Jadå, idag har vi snöoväder.
Jag har hört plogbilen, så både snöröjningen och jag är överens om att detta inte är den där lilla lätta varningen...
"Hallåååå, det finns något som heter vinteeer! Halååå..åå!"
...och så singlar det några snöflingor ner och även vår pollett.
Nej, detta är av en annan kaliber...
"Tyckte ni att det regnade mycket förut? HAAAHAAAAHHAAHAHAHAA!"
....nu kommer snön! HA HA HA HA! Det är samma sak, fast det här måste du skotta. 
HA HA HA!

Men jag lutar mig lugnt bakåt. Chaos Light vaggar mig i sina armar.

Vi har bara vinterdäck på en av våra bilar, som just nu är i stan.
Ok, Maken kommer och hämtar mig för mina ärenden.

Temperaturen sjönk en grad inomhus.
Ok, går väl och bär in lite ved.

Nu får vi inte se bar mark på 20 veckor.
Ok, kokar kaffe, tänder ett ljus och börjar beta av veckorna.

Kom an bara Kung Bore,  så skall vi mysa ihjäl dig!


Igår.


Idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar