torsdag 25 oktober 2012

Skynda, skynda!

Jag hörde att vintern skulle komma I MORGON!
Jag träffade en tant i affären som hade satt upp plogpinnar längs sin infart och nu bunkrade hon mat ifall hon skulle bli instängd hela helgen pga. snö.
Hjälp! Måste man vidta någon form av åtgärder?
Snön som förväntas komma i morgon blir nog inte långvarig tror jag, hoppas jag.
Men om det är så att jag från och med nu skall bli berövad färgerna i naturen och allt skall vara grått och vitt till april så är det bäst att ta några foton
...så man minns.

Farväl trädgårdens under!


Farväl det granna körsbärsträdet.


Farväl och sov gott bondrosen.


Sov gott "Pojk-asken" och "Flick-asken"


Nattinatti mina Rhododendron.


Vilken av dessa rhododendron tror ni hunden pinkar på varje dag?
Jag kan ju informera om att jag haft den nedre i många år och den brukar alltid ha bara en knopp per kvist.
Vill ni låna min hund? Någon?

6 kommentarer:

  1. Nå du har ju dina fina höstunder du också. Ett så grannt körsbärsträd. Och rhododendron har så blanka och spänstiga blad. Men jag vill inte låna hunden....vår dogg pinkar sönder alla mina buxbombuskar.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ser det att du har flera knoppar på rododendronbusken än vad jag har, men vi har ju en tik vi..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då är det inte lika lätt att pricka rätt :))

      Radera
  3. Ånä, försök inte svänga det sådär nu! Varken med vinterns antågande (men okejdå, lite sorgligt är det ju när färgerna försvinner) eller med övertagande av hundar! Jag går inte på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu går det inte att kommunicera med mig... Jag är i chocktillstånd. Vintern kom redan IDAG!
      Jag har tom. haft karbuspremiär.

      Radera