torsdag 1 november 2012

Tidens tand.

Sonen var hemma från sina studier och passade på att tvätta kläder.
Att hänga ute var ju inte att tänka på ...och ni vet ju varför, så det blev att utnyttja alla "hängmöjligheter" inomhus.
Jag hörde sonen muttra i tvättstugan och eftersom man försöker ha koll på det mesta inom husets väggar så gick jag dit och frågade hur det gick.
Mutter mutter... sonen glodde anklagande på mig.
"Hur var det då på 80-talet... skrev man på livstidskontrakt när man köpte torkställningar?"
"Vah? är det något fel på torkställningen?"



Nej, den KAN bara inte vara trettio år gammal....
...tjugofem på sin höjd!
Fnys!

6 kommentarer:

  1. Jag bytte nog efter 15 år...men du fyller ju på rikigt snart då det är väl dags med en present.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst! Man blir tidens tant! Torr är man redan, så torr att att vänster fotdyna SPRACK! på mig igår.
      Hälsprickor har man ju hört talas om... Men vadå? Jag får väl gå omkring med fötterna i varsin bregottask...det slutar väl med det...

      Radera
  2. Men vadå? Den håller ju ihop ännu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men en viss försiktighet bör iakttas. Den har tjänat mig väl och det är svårt att göra sig av med sånt som är dugligt.

      Radera
  3. Allting slits, också mina hälar spricker, det var ju en bra ide att binda fast Bregotts askar på fötterna, det är det enda jag inte har provat i så fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ack, ack, ack, de där stackars fötterna...

      Radera