lördag 22 december 2012

Delta Dream Flight

Igår kväll tvättade jag det mesta sillspadet ur håret och vädrade ur kålrotslukten ur kläderna.
Jag fick nämligen HELA!! familjen med mig (Ja, nu ljög jag allt lite, det var minus den omyndiga) in till stan och besöka den anrika Pub Bastun.
Nu är det mer än tre decennium sedan jag vuxit bort från Pub Bastun, vilket jag genast kände av då jag drabbades svårt av moderskänslor direkt som jag steg in.
Men vi är inte blyga vi!!, alltså maken och jag.

Det var nämligen så att den multibegåvade Staffan Lindström (konst, musik, sång, texter, SKÖNHET! förövrigt min systerson och ni får fråga henne hur man gör en sådan unge) hade kommit hem från Stockholm till Åland för att göra en spelning där med sitt band Delta dream Flight.



"Sent om sider" dök de upp
... och startade med låten I belive in you. Den är lite svängigt hurtig och publiken var genast med på noterna.
Direkt som tvåa drog de den mest kända låten "Dont forget to bow" och publiken kunde inte låta bli att ge efter för sitt sug för tjoande, handklapp och andra glada yttringar ss. yster dans.


Den blonda killen trakterade även trumpet, men här, munspel och "rasselägg".
Bakom, basisten, även har jag hört, en duktig tenor.


Den duktige trummisen.


Carl-Fredrik Tohver. (gissa vem som sjungit duett med honom?... det ligger två skivor i potten!...ähum, harkel..)

I det stora hela en fin stund på Pub Bastun där jag och den övriga publiken fick njuta av något ungt, lite annorlunda popmusik.
Indypop har man beskrivit det som i resensioner... men vad vet jag?
Är inte riktigt "haj" på det där.



3 kommentarer:

  1. Men...gu va roligt att du fotograferade och lade ut bild och text. Man tackar!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Inte så lätt att fota i ett mörkt rum. Man får rikta linsen på måfå.

      Radera