måndag 7 januari 2013

7 januari

Se där!
...liten blå flik på himlapällen även idag.
Trettondagen är passerad och det ligger drivor av barr under juleträdet.
Tomtarna ser lite villrådiga ut på spiskransen och änglarna har ett tunt, men klart synligt lager damm på sina vingar
Det verkar vara över för denna gång.
Nu gäller det bara att få bort julskinkan från höfterna.
Det lär bli svårare än det var att få dit den.

Roas den som roas kan!
Man tvingas vara påhittig, inte tänka på mörkret, utan istället fylla dagarna med levnad.
Just det! Inte gå omkring som en halvdöd!
För vad hjälper det?

Orkar ni med ännu några foton från torpbesöket?
Jag har nämligen några frågeställningar att ta tag i och en bitter lärdom.

Vid Hummelviks färjfäste går denna räls rakt ner i sjön och försvinner längs botten. 
Kan det vara så att trafikavdelningen äntligen har kommit på en lösning för den kostsamma skärgårdstrafiken?


U-tåg.

Jag har också lärt mig något om att söka svalka efter bastun.


Man bör ha med sig en stjärtlapp!

Till sist vill jag meddela att allt är inte bara mörker och kyla den 7 januari.
Nejdå...
GRATTIS! Syster   ORDJORDEN  fyller år!
Fest och glam och tut i basuner, Orfei Drängar i musikalisk givakt på trappan och kaffepannan i kokning...
utan uppehåll!


...och en liten flagghissning från mig.





4 kommentarer:

  1. Du kan ju pigga upp dig med tårkalas här idag. jag åker och inhandlar en.
    Ja, 7 januari, what a hell of a day:9

    SvaraRadera
  2. Varför stjärtlapp närman får så där fint mönster? ;)
    Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Partiell avkylning är inte något jag rekommenderar. Det gäller att vara Viking!

      Radera