onsdag 27 mars 2013

Påskaklart!

Så var huset då redo för att ta emot påsken.
Det gick i år, liksom andra år, väldigt lindrigt.
Det är en av orsakerna till att jag gillar påsken.
+ ljuset + siktet mot sommaren + kontrasten av långfredag och påsksöndag + videkissorna + memman...
... ok, jag slutar nu.


Det finns ju vissa sabotörer som gärna gör en raid i hönshuset förstås.
(och sedan fegt trycker sig mot mormors ben)

I ren protest mot allt det vita som vi begåvats med denna vinter och kanske ett resultat av min stora längtan efter grönt, blev de flesta påskdekorationer i nämnda färg.



Påskris!


Skålar och ljus.
Dessa ljus matchade förövrigt syrrans gröna nyans när hon igår plötsligt fick magsjuka hemma hos mig.
Stackars sate!
Vi önskar henne ett snabbt tillfrisknande.


Grön kalufs på hemgjord tupp!


Några tuppar till då... och kanske en höna.

Vissa är näpnare än andra.

4 kommentarer:

  1. Mitt påskris pyntades av barnbarnet och det sprutar av färger, väldigt vackert det också.
    Vilket hemskt öde för syrran men det är svårt att slippa undan. Själv har jag haft en ordentlig influensa med hosta och snor,så nu är det magsjukan kvar. Inte något att se fram emot, precis.
    Louise

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur sådant påskris ser ut... Som om det finns barn i huset. Och det är fint det! Det kom som "skååte" på syrran, brorsan hade en min som om anabolan var efter honom. ... Ha ha ha! :))

    SvaraRadera
  3. Det var en kyckling som hette gullefjun...
    Glad Påsk på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad Påsk även till dig! Jag sökte efter en gothkyckling, men det tillhandahöll man icke, men nog skulle det varit coolt. (Lite ljug)

      Radera