tisdag 5 november 2013

Kärleksbrev

I morse fick jag ett kärleksbrev.
Det är inte alla dagar.



Jaha? Det var inte hävt!
Man kan inte påstå att pennan har glött direkt.
Men, vi kan väl tolka det så, att min man inte är en karl med de stora orden, utan mer en handlingens man.

I arla morgonstund tassade resten av familjen tyst upp och gjorde sina morgonbestyr för att bege sig tidigt iväg till skola och arbete.
Kvar i sängen lämnades makan/modern för att fortsätta sitt umgänge med John Blund... det var ledig dag ser ni.
När jag en par timmar senare klev upp och öppnade sovrumsdörren föll denna lapp på min fot.


Vad är detta? ...hann jag tänka innan jag förstod.
Vår sovrumsdörr har en benägenhet att skallra till när man stänger ytterdörren och det ljudet KAN! väcka om man sover lätt.
Maken hade kilat dörren för att den skulle vara tyst och stilla.
Den handlingen kräver inga ord.

3 kommentarer: